Zaproszenie na wyprawę! – Master of Orion: Conquer the Star

Komentarz

Gry Recenzje gier Strategia

Drogi Przyjacielu,

piszę, by poprosić Cię o wyruszenie wraz ze mną na niecodzienną ekspedycję do świata jaki dotychczas znaliśmy jedynie z opowieści naszych dziadów. Ów świat został już nieco naruszony przez ząb czasu. Wargaming.net daje nam jednak możliwość ponownego przeżycia niesamowitych wrażeń sprzed lat. Pozwól więc, mój Drogi Kompanie, że uczynię się przewodnikiem naszej wspólnej wędrówki.

Trasę zaczniemy od wybrania rasy, którą wspólnie poprowadzimy ku podbojowi kosmosu! Wybór mamy duży, bo jest ich aż 10 (kto nabył produkcję wcześniej ma ich aż 11). Kolejnym zadaniem jest określenie rozmiaru, kształtu oraz wieku galaktyki, w której się znajdziemy. Mamy wpływ również na erę startową oraz inne detale typu możliwe warunki zwycięstwa. Ale nie martw się, Mój Przyjacielu. Nie będziemy w żaden sposób ograniczani – mamy możliwość stworzenia sobie własnej rasy z dowolnymi parametrami… no prawie, gdyż twórcy dali nam tutaj do dyspozycji 10 punktów do rozdysponowania pomiędzy cechy gatunku. Nie zniechęcaj się jednak, gdy wpływ danej rasy na rozgrywkę będzie nieco mniejszy niż byś tego oczekiwał.

MoO_Screens_Race_Psilon_Revamped_Perk_System

Mój Wierny Kompanie, wiem, że nie lubisz ścieżek na skróty. Dlatego też będziesz mógł zdecydować jaki poziom trudności ma towarzyszyć naszej wyprawie. Obiecuję, że będziemy mieli wpływ na wiele ważnych aspektów, których zmienianie było niemożliwe w przeszłości co przełoży się na większy komfort naszej przygody – przeżyjemy ją według naszych własnych – spersonalizowanych zasad.

MoO_Screens_Empire_Managment_Screen

Na start dostaniemy jeden statek oraz macierzystą planetę. Naszym zadaniem w głównej mierze będzie odkrywanie i podbijanie kolejnych planet. Pamiętaj jednak, że w kosmosie nie jesteśmy sami – możesz spodziewać się tu i ówdzie gości szczególnych – kosmiczni piraci oraz potwory będą naszą codziennością. Z biegiem czasu i naszym rozwojem, będą na szczęście dla nas coraz mniejszym problemem. Wrogowie zrobią wszystko, by nam przeszkodzić. Będą okupować niektóre układy, abyśmy nie mogli ich tak łatwo skolonizować. Dlatego musimy jak najszybciej postarać się o wyprodukowanie potężniejszych jednostek. Do tego czasu lepiej abyśmy nie zapuszczali się w tamtejsze rejony. To nie problem – jest wszakże wiele innych, jeszcze nieodkrytych!

MoO_EarlyAccess3Announcement_Screenshots_SilicoidDiplomacy

MoO_EarlyAccess3Announcement_Screenshots_SilicoidShipDoomStar

Następnie, niczym w Civilization Sida Meiera, na naszych planetach będziemy wznosić budowle oraz budować nowe statki, by podbijały kolejne galaktyczne zakamarki. Początkowo nie wszystkie nasze planety będą miały sprzyjający klimat i pokaźną ilość surowców, ale spokojna głowa – z czasem nauczymy się sami modyfikować te czynniki i stworzymy superplanety! Ale to nie takie proste, potrzeba na to czasu. Każda z planet jest wyjątkowa. Posiada punkty badań naukowych, żywności i produkcji, a ich populacja zależna jest od ich wielkości. Im większa, tym więcej „ludzików” zatrudnimy do pracy nad wymienionymi kategoriami – według naszych potrzeb.

Wszystko ma swoje granice – planety również – dlatego nie będą powiększać się w nieskończoność. W przypadku gdy sięgną maksymalnego poziomu, będziemy musieli albo zwiększyć liczbę ludzi produkujących żywność, albo zacząć produkować statki transportowe – przeniosą one część populacji na inne planety, by nie hamować rozwoju. To będzie Twoje zadanie, gdyż jest to dla mnie zbyt żmudna robota, by za każdym razem budować statek i przeklikiwać, by „wysadził” ludność na inną planetę. To ważne zadanie, ale nie przynosi mi ono zbyt dużej frajdy – wyobrażasz sobie ile musiałbym się z tym męczyć, gdy będziemy mieli kilkadziesiąt dużych planet?

Nie zniechęcaj się małą liczbą statków jakie nam zaoferują – będziemy mieli naprawdę duże pole do manewru przy ich ulepszaniu. Z łatwością dostosujemy je do własnego stylu.

MoO_Screens_Advanced_Colony_Ship

MoO_ReleaseDateAnnouncment_Screenshots_3Przyjacielu, wyruszajmy czym prędzej! Jest tutaj naprawdę pięknie. Czy jest coś wspanialszego niż poruszanie się własnym statkiem kosmicznym po tunelach czasoprzestrzennych, by odkrywać setki niezbadanych planet? Ach, byłbym zapomniał. Gdyby mi wyleciało z głowy zabezpieczenie naszych granic przed intruzami to przypomnij mi niezwłocznie! To naprawdę ważne. Nie chcemy tutaj nieproszonych gości, chcących odebrać nam cały dobytek. Przyślij mi wtedy robotników, bym mógł zlecić im budowę posterunku chroniącego naszych terenów.

Doskonale znam Twoje zamiłowanie do nauki i wiem, że ucieszy Cię dostępne tutaj drzewko technologiczne. Kryje ono wiele niesamowitych technologii, smaczków i ciekawostek. Podczas naszej przygody będzie konieczne odkrycie wszystkich dostępnych technologii. Jednak to Ty będziesz miał wpływ w jakiej kolejności będzie to przebiegać.

moo_screenshots_02

moo_screenshots_05

moo_screenshots_06

Gdy Ty będziesz bawił się w  naukowca, ja zajmę się dyplomacją. Kto jak nie ja będzie w tym lepszy? Doskonale wiem jak nawiązywać relacje z innymi frakcjami, a dostępne tu mechanizmy ułatwią mi zadanie. Nie pozwolę sobie, by ktoś z nami pogrywał. Niezwłocznie dam takiemu gagatkowi ostrzeżenie, a gdy będzie taka potrzeba – zastosuję najgroźniejsze środki. Osobiście wolę jednak drogę pokoju, więc będę chętny do wszelkich sojuszy i korzystnych dla nas paktów. Ale nikt nie jest w stanie przewidzieć na kogo się napotkamy.

MoO_EarlyAccess3Announcement_Screenshots_DarlokAdvisor

Wolałbym jednak, aby docelowo do walk nie dochodziło. Starcia odbywają się tutaj w trybie rzeczywistym, w którym trudno o dobrą taktykę, gdyż jednostki poruszają się bardzo chaotycznie zmierzając w kierunku przeciwnika.

MoO_Screens_Gameplay_Early_Access_Image_03

moo_screenshots_01

Wszystko to przy akompaniamencie soundtracku, który może Ci się w sumie szybko znudzić. Voice-acting jednak nadrabia swoją świetnością. Ciekawe smaczki towarzyszą podczas całej rozgrywki. Są to między innymi urozmaicenia takie jak dwa roboty prowadzące program informacyjny, gdzie informują nas o aktualnych wydarzeniach. Obiecuję, że będzie nam towarzyszył intuicyjny, przyjemny interfejs, a ładne animacje będą cieszyć nasze oczy i tworzyć niezapomniany klimat.

Nie daj się dłużej prosić, podałem Ci wystarczająco dużo powodów, abyś do mnie dołączył. Rzuć wszystko w kąt i wyrusz ze mną na podbój niezbadanych galaktyk w starym/nowym (niepotrzebne skreślić) stylu.

Towarzysz Toud

 

P.S. Musimy się jakoś zmieniać, bo o trybie hot-seat nikt tutaj nie pomyślał…

 

MoO_Screens_Gameplay_Early_Access_Image_01

MoO_EarlyAccess3Announcement_Screenshots_DarlokDiplomacy

MoO_Screens_Game_Release_Image_04

MoO_Screens_Game_Release_Image_10

Screeny z gry nie są wykonane przez nas. Użyliśmy screnshotów otrzymanych od Wargaming.